جامعه > آموزش و پرورش

صد هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی شناسایی شدند



به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی با موضوع برنامه‌های در دست اجرا و روند پیشرفت برنامه‌های سال تحصیلی جاری عصر امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

حکیم زاده با تبریک ایام میلاد ماه شعبان، در تشریح دستاوردها و اهداف معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوره ابتدایی ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۶۰ دانش آموز داریم که از این تعداد ۸ میلیون و ۷۸۰ هزار دانش آموز ایرانی هستند و حدود ۴ درصد دانش آموزان از اتباع هستند.

معاون آموزش ابتدایی افزود: ۷ هزار و ۲۰۰ مدرسه ابتدایی داریم که ۳۷۸ هزار کلاس درسی را شامل می‌شود. ۲۶۷ هزار معلم ابتدایی هم داریم. ۶ هزار کلاس درس با تراکم دانش آموزان مواجه است که در این کلاس‌ها بیش از ۴۰ دانش آموز حضور دارند.

صد هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی شناسایی شدند

حکیم زاده گفت: ۱۶۸ هزار و ۸۶۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داریم که ۷۶ هزار و ۷۵ نفرشان شناسایی شدند و ۲۴ هزار نفر از آنان به تحصیل بازگشتند. دانش آموز پایه اولی, ۷۱ هزار نفر بودند که شش سال تمام بازمانده از تحصیل هستند. در مجموع صد هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و برای تحصیل در مدرسه در حال پیگیری هستند.

وی توسعه عدالت و نصیب آموزش برابر، ارتقای کیفیت آموزشی و تقویت هویت ملی را سه راهکار افزایش کیفیت نظام تحصیلی عنوان کرد و گفت: از جهت آموزشی مدرسه‌ای در تزاز سند تحول است که با محیطی خلاق، مهارت‌های حل مساله را به دانش آموزان یاد می‌دهد و آنان را شهروندانی مسئولیت پذیر تبدیل می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکید بر تربیت تمام ساحتی، ایجاد احساس ارزشمندی با تربیت دانش آموزانی پویا و ترویج وفاق ملی با شنیدن صداهای تمامی ذی نفعان، توجه به اقتضائات دوران کودکی از جمله اصول و رویکردهای معاونت آموزش ابتدایی است.

حکیم زاده با بیان اینکه می‌دانیم در هر منطقه چه تعداد بازمانده از تحصیل داریم؛ گفت: هر چه در ستادهای مدیریتی بنشینیم، برنامه‌های ما از واقعیت به دور است. هر چه برای برنامه‌ریزی از معاونان و مدیران مناطق کمک بگیریم، برنامه‌ای نزدیکتر به واقعیت خواهیم داشت.

وی با اشاره به توجه رئیس جمهور به مسائل آموزشی گفت: تا امروز رئیس جمهور ۱۷ جلسه دو ساعته و بیشتر برای ارتقای عدالت آموزشی برگزار کردند و برای تجهیز مدارس و ارتقای کیفیت یادگیری برنامه‌های آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنند.

حکیم زاده با تاکید بر اهمیت تحول در شیوه‌های یادگیری گفت: یکی از این برنامه‌ها، برنامه اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری است. همیشه فکر می‌کردیم تحقق این مساله خیلی دور است اما با این برنامه دریافتیم که می‌توان خیلی سریع به تغییر در نگرش‌ها و ایجاد محیط مثبت یادگیری دست یابیم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا