۱۴۰ کلاس درس کاشمر نیازمند نوسازی است
سید مهدی عصمتی ۲۵ اسفند در آئین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم و تأثیرگذار در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: همه مطالعات و تجربیات گذشته بر این نکته تأکید دارند که اگر به دنبال توسعه پایدار و همه جانبه هستیم این موضوع الزاماً باید از بستر نیروی انسانی بگذرد و این نیرو را آموزش و پرورش تربیت میکند.
سرپرست فرمانداری کاشمر پیش شرط ارتقاء یا تداوم هرگونه تحول را سرمایهگذاری در توسعه انسانی دانست و تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان به خصوص در زمان کنونی است.
وی گفت: توجه به تعلیم و تربیت و تزکیه نفس، پرورش فکری و اخلاقی و تربیت انسانهایی خودباور که بدانند ریشه در گذشته دارند و در حال زندگی میکنند و باید به آینده بیندیشند ضروری است.
عصمتی با بیان اینکه حوزه عملکردی آموزش و پرورش علاوه بر دانشآموزان و فرهنگیان بر اولیاء هم تأثیرگذار است، افزود: آموزش و پروش همه اقشار جامعه را در بر میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر مدیر آموزش و پرورش بخواهد موفق باشد برای تمامی این گروهها باید برنامه داشته باشد و از همه ظرفیتهای نخبگانی جامعه استفاده کرده و در بین آنها اجماع، وفاق و همدلی ایجاد کند.
عصمتی با تأکید بر اینکه از این ظرفیتها باید برای توسعه علمی جوانان شهرستان استفاده کنیم، توجه به کیفیت آموزشی، جایگاه معلمان و فرهنگیان، توجه به عدالت آموزشی و فنآوریهای نوینی که جوانان در حال استفاده از آنها هستند را در موضوع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی پیگیریهای جدی داشته باشد، اظهار کرد: آسیبهای اجتماعی، فرزندان و دانشآموزان و حتی خانوادهها را نیز در برگرفته است.
سرپرست فرمانداری کاشمر ورود بیشتر کارشناسان را در این حوزه بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: دانشآموزان را باید از آسیبهای اجتماعی دور کرد.
وی با تأکید بر اینکه پرورش مقدم بر آموزش است، ادامه داد: اکنون شهرستان کاشمر بالغبر ۳۵ هزار دانشآموز و ۲۱۵۰ معلم و مدیر دارد که در ۱۹۵ مدرسه و ۱۴۰۵ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
عصمتی تصریح کرد: سرانه معلم به نسبت هر ۱۰۰۰ دانشآموز این شهرستان حدود ۶۰ نفر است که نسبت به میانگین استان و کشور وضعیت مطلوبی است.
وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه تاکنون چند مدرسه افتتاح شده و تعدادی دیگر نیز به بهرهبرداری خواهند رسید، گفت: امیدواریم در مدیریت جدید آموزش و پرورش کاشمر شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
سرپرست فرمانداری کاشمر تأکید کرد: همه دستگاههای اجرایی مکلف هستند با این نهاد تأثیرگذار بر جامعه، فرهنگ و توسعه نهایت همکاری را داشته باشند.
نقش آموزش در شکلدهی شخصیت و هویت فردی
حجتالاسلام علی احدی امامجمعه موقت کاشمر در ادامه تعلم و تربیت را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: آموزش و پرورش مهمترین وزارتخانه، اداره کل و اداره است.
وی افزود: آموزش و پرورش به طور مستقیم با هدف خلقت مرتبط است، اگر هدف آفرینش تکامل بوده دستگاههای فرهنگی، دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه علمیه یکی از بهترین نقشها را در این راستا دارند.
امامجمعه موقت کاشمر با بیان اینکه حوزه علمیه با اتمام ظرفیتها همانند گذشته آماده هرگونه همکاری با آموزش و پرورش است، اظهار کرد: نقش آموزش در شکلدهی شخصیت و هویت فردی بسیار حائز اهمیت است.
آموزش و پرورش باید به گفتمان قالب جامعه تبدیل شود
علیرضا رئوفی، مدیر آموزش و پرورش کاشمر در ادامه بر نقش مهم تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: با تأسی از سیره نبوی، رویکرد ما اخلاقمداری، تکریم مکارم اخلاقی و رعایت اخلاق در همه امور است.
وی توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تلاش داریم تا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت تمام ساحتی از حالت گفتار به عمل تبدیل شود.
مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: توجه به مدیریت تربیتی و تخصصی، استفاده بهینه از منابع انسانی، اولویت در هزینهها، ارتقاء پوشش تحصیلی، جلوگیری از آسیبهای اجتماعی و عدالت تربیتی و آموزشی در اولویت قرار دارد.
وی بزرگترین دارایی آموزش و پرورش کاشمر را نیروی توانمند و نیروی انسانی خلاق، با تجربه و جوان دانست و گفت: برای رسیدن به این موفقیتها، مدارس باید قلب تپنده سیستم آموزش و پرورش ما باشند.
رئوفی با تأکید بر اینکه معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت باید مجهز و تجهیز شوند، اظهار کرد: گفتمان آموزش و پرورش باید گفتمان قالب جامعه شود و این جز با همسویی فعالیتها با محوریت مدرسه به عنوان هسته اصلی تعلیم و تربیت میسر نمیشود.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف نیازمند همکاری تمامی نهادههای فرهنگی و مسئولان شهرستان هستیم، گفت: استفاده از ظرفیتهای شهرستان و از توان نخبگان، جوانان و خیرین در اولویت قرار دارد.
مدیر آموزش و پرورش کاشمر خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش گفتمان قالب جامعه شود بسیاری از مسائل اجتماعی و ناهنجاریها و بزهکاریها کاهش خواهد یافت و شرایط علمی، تربیتی، اخلاقی و مسائل سند تحول بنیادین اتفاق خواهد افتاد.
مدارس خاص خارج از ضوابط باید کنار زده شوند
سعید تاج محمدی، مدیر سابق آموزش و پرورش کاشمر در ادامه گفت: تلاش شده با برنامه محوری، دوری از حواشی و تمرکز بر حل مسئلهها، موضوعات آموزش و پرورش را یکی پس از دیگری پیش ببریم.
وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی اتفاقات بسیار خوبی طی این سه سال در شهرستان افتاد به طوری که شش پروژه آموزشی با کمک خیرین افتتاح و توسعه یافت، بیان کرد: طی این سه سال اعتبارات بسیار خوبی جذب شد.
مدیر سابق آموزش و پرورش کاشمر همچنین از افتتاح چهار چمن و زمین ورزشی خبر داد و افزود: در حوزه سند تحول بنیادین و توجه به زیستبوم تعلم و تربیت به خوبی وقت گذاشته شد به طوری که کاشمر در سطح کشور برای سند تحول بنیادین و عدالت آموزشی شناخته شد.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به یک محیط صیانت شده از حاشیه، تخصصی و کلینیکی تربیتی تبدیل شود، گفت: مدرسهسازی در کاشمر باید پیگیری شود.
تاج محمدی با بیان اینکه پروژههای نیمهتمامی که برایشان اعتبار جذب شده در حال ساخت هستند، افزود: برای چند پروژه اعتبار دولتی ابلاغ شده که نیاز به پیگیری و جذب دارد.
وی با اشاره به اینکه مدارس دولتی عادی باید تقویت و مدارس خاص خارج از ضوابط باید کنار زده شوند، گفت: مردم باید با خیال راحت بتوانند در نزدیکترین مدرسه ثبتنام کنند.
مدیر سابق آموزش و پرورش کاشمر با اعلام اینکه سال آینده شاهد هجوم دانشآموزان به سمت هنرستانها خواهیم بود، افزود: حداقل به ۵ هنرستان در شهرستان کاشمر نیاز داریم.
در این مراسم از زحمات سهساله سعید تاج محمدی تقدیر و علیرضا رئوفی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش کاشمر معرفی شد.
انتهای پیام