نوروز امسال، آزمونی موفق برای مدیریت شهری شیراز بود
مسعود زارعی امروز، ۱۷ فروردین در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز ضمن قدردانی از تلاشهای شهرداری شیراز در میزبانی از سه میلیون مسافر نوروزی بیان کرد: شیراز با توجه به ویژگیهای شاخص و ممتاز هر ساله پذیرای مهمانان نوروزی زیادی از اقصی نقاط کشور است که استقبال از سه میلیون نفر در نوروز ۱۴۰۴ فرصتی برای تقویت خدمات و افتخاری برای همه ماست.
وی با اشاره به ویژگیهای ممتاز شیراز از جمله خلق و خوی جذاب مردم، اماکن زیارتی و گردشگری شاخص، پاکیزگی شهر، تنوع خدمات و اطلاعرسانی جامع سامانه ۱۳۷، از تلاشهای بیوقفه بیش از سه ماهه تمامی دستاندرکاران از جمله پاکبانان، کارگران، کارشناسان و مدیران شهرداری قدر دانی کرد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: نوای رضایتمندی مهمانان و شهروندان از خدمات نوروزی شهرداری شیراز با سیاستگذاری و نظارت شورای شهر در بازه طلایی ۲۰ روزه، با استقبال و اسکان بیش از سه میلیون مسافر در بهار قرآن و طبیعت طنینانداز شد.
زارعی همچنین به نقش نظارتی این شورا اشاره کرد و گفت: پیگیری لحظه به لحظه مطالبات مردم در سامانه ۱۳۷ با ثبت بیش از ۱۱۲۰ گزارش و رفع ۹۱ درصدی ایرادات در بازه زمانی سه ساعته توسط شهرداری، نشان از سرعت عمل فوقالعاده ردههای اجرایی دارد که این رکورد نسبت به سال گذشته، جهشی معنادار داشته است.
وی پاسخگو دانستن مدیران و نیروهای صف، پیگیری امور ستادی از معاونتها و سازمانهای شهرداری در جلسات ستاد عالی نظارت، پیگیری موارد و ایرادات ثبت شده سایر دستگاههای خدماترسان در سامانه ۱۳۷ و حضور موثر اعضای شورای شهر در مراکز ارائه خدمات اسکان را از دیگر اقدامات نظارتی شورا برشمرد که موجب افزایش انگیزه خدمت در مجموعه مدیریت شهری شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از بررسی عملکرد فرهنگی نوروز امسال در کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد و بیان کرد: همچنین، بازخوردگیری از نحوه پاسخگویی به مطالبات مردم در سامانه ۱۳۷ و انجام نظرسنجی گسترده توسط جهاد دانشگاهی شیراز و بررسی نتایج آن در جلسات ستاد عالی نظارت از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.
زارعی در عین حال به برخی از مشکلات در این ایام اشاره کرد و افزود: از جمله این مشکلات، عدم ساماندهی پارکینگها، عدم تعیین تکلیف نوازندگان دورهگرد و عدم پیشبینی مکانهای مناسب برای ساماندهی دستفروشان بود که لازم است پیگیری این مسائل توسط مسئولین ذیربط انجام شود.
وی در بخش پایانی خود، یکی دیگر از مشکلات را عدم تعیین میزان دقیق درآمد هریک از دستگاه خارج از شهرداری همچون اماکن گردشگری تحت نظارت ادارهکل میراث فرهنگی، اماکن اسکان مسافر زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش، بازارچه در اختیار اداره کل ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: با توجه به آن که شهرداری شیراز بار عمده مدیریت شهر را پیش از آغاز ایام نوروز، حین و پس از آن بر عهده دارد، از استاندار فارس درخواست میکنیم موضوع را در ستاد خدمات سفر استان سال آینده مورد بررسی و مداقه قرار دهند.
انتهای پیام