تلاش تلویزیون برای خروج از جعبه جادو/شبکه سه پربازدیدترین در تلوبیون
ارتباط فردا: با سرعت گرفتن تحولات رسانهای طی سالهای اخیر و تغییر اولویتهای مخاطبان در مصرف محتوا، جایگاه رسانههای سنتی دستخوش تغییراتی شده که برای تداوم تأثیرگذاری و جذب مخاطب، آنها را ناگزیر از تغییر رویکرد در تعامل با دیگر رسانهها کرده است.
در شرایطی که ظهور رسانههای نوین، این نگرانی را به وجود آورده که جایگاه تلویزیون به عنوان یک رسانه سنتی از بین برود، سازمان صداوسیما در حال اجرای تحولی کلان در پخش یکسویه محتوا از طریق آنتن است تا به تدریج از طریق اینترنت و در بستر پلتفرمهای آنلاین به برقراری ارتباط با مخاطب بپردازد.
این ایده به صورت رسمی نیز شنیده میشود. بهتازگی محمدعلی غلامرضایی، مدیرکل تأمین و رسانه بینالملل سیما در این زمینه گفته است: میدانیم که محتوا اهمیت بسیار جدی دارد و مخاطبان رسانههایی که در حالت برودکست کار میکنند، رو به افولاند. از این رو، باید تغییرات فناوری را تجربه کنیم و ارتباط خود را با مخاطب از بسترهای رسانه تلویزیون به گوشیهای تلفن همراه بیاوریم که دائم در دست مخاطبان قرار دارد.
در این زمینه بخوانید:
باید ارتباطمان با مخاطب را از تلویزیون به گوشی تلفن همراه بیاوریم
شبکههای سیما این مهم را از مسیر پلتفرمی به نام تلوبیون پیگیری میکنند که به عنوان آرشیو رسمی محتوای تلویزیون در فضای مجازی شناخته میشود؛ آرشیوی که برای بررسی میزان استقبال از محتوای شبکههای مختلف نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
بر اساس محاسبه مجموع بازدید هر برنامه که در صفحه هر برنامه در تلوبیون مشخص است، شبکه سه سیما با مجموعا ۴۸ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۴۹۴ بازدید محتوا، در صدر شبکههای سیما قرار دارد. در تحلیل کسب این رتبه، به محتوای ورزشی، تولید برنامههای سرگرمکننده بعضا با حضور چهرهها و البته سریالهایی میرسیم که نسبتا در جذب مخاطب موفق بودهاند. شبکه سه همچنین کمتر از سایر شبکههای سیما به بازپخش برنامهها و سریالها اقدام میکند که حجم محتوای تولیدی این شبکه را بیشتر و مجموع بازدید آن را بالاتر نشان میدهد.
در رتبههای دوم و سوم، شبکه یک با نزدیک به ۲۹ میلیون بازدید و شبکه کودک با حدود ۲۸ میلیون بازدید قرار دارند که با اندک اختلاف، در جدول پربازدیدترین شبکههای سیما در تلوبیون بالانشیناند. شبکه یک با محتوای ملی، بخشهای خبری پراهمیت و سریالهای قابل توجه و شبکه کودک با محتوای سرگرمکننده و سالم ویژه مخاطبان کمسنوسال و پرتعداد سیما به این رتبهها دست یافتهاند.
پس از این سه شبکه، در رتبههای بعدی شبکههای دو، آیفیلم، ورزش و خبر به چشم میخورند که آمار تفصیلی آنها در جدول دیده میشود.
انتهای پیام